H.B. Fuller
- 28 maart
Een succesverhaal over leiderschapstraining met impact
Zo’n 85% van de werknemers geeft aan graag complimenten te krijgen. Maar bijna 60% van de mensen krijgt alleen iets te horen als hij of zij iets verkeerd doet. En dat terwijl het geven van complimenten juist leidt tot dankbare medewerkers. Dat kan anders dus!
Als iemand gedrag laat zien waar je vrolijk van wordt, ervaar je dankbaarheid. Een compliment is een voorbeeld van zulk gedrag. En dat is goed voor je. Wist je dat dankbare mensen 23% minder stress in hun lichaam hebben, blijer zijn en minder belemmerende gedachten hebben? Ook stellen ze minder ‘wat als…’ of ja, maar…’ vragen. Omdat ze ervaren dat dit niet de gewenste uitkomsten gaat brengen.
Wij relateren dankbaarheid aan waarderen. Met deze gedragssoort uit het Invloedmodel® spreek je je positieve of negatieve waardeoordeel uit over het gedrag van een ander. Dit baseer je op je eigen normen en waarden. Bij positief waarderen benoem je zo specifiek en concreet mogelijk wat je aan het gedrag van de ander waardeert. Zo ontstaat er een wederkerige dankbaarheid. Het ontvangen van waardering is een diepe menselijke behoefte. Twijfel dus niet en spreek je waardering binnenkort eens uit!
Een succesverhaal over leiderschapstraining met impact
Het Coachend Leiderschap-programma heeft inmiddels zijn vruchten afgeworpen binnen de KMar. Leidinggevenden zijn nu beter in...
Het team erkent dat dit een doorlopend proces is en blijft continu werken aan zelfreflectie en ontwikkeling. De trajecten...